Plastic (met update)

Enkele maanden geleden besloot ik aan een tas te beginnen van Zpagetti. Op internet zocht ik naar een patroon. En daar vond ik iets heel anders Plarn.
Plastic Yarn, dat gemaakt wordt van plastic tasjes. Je maakt repen, knoopt die aan elkaar en haken maar.
Ik begon aan een tasje, maar dat was zo groot dat ik niet genoeg plastic tasjes had.
Ondertussen kwam Marcel's jongste zusje langs en werd enthousiast en haakt nu voor iedereen plastic tasjes.
In Singapore vond ik hele mooie kleuren tasjes en toen ik terug kwam kon ik mijn eerste plarn tas afmaken.

In Singapore had ik ter illustratie nog een klein tasje gemaakt.
Hier showt Maya het tasje:
Toen Carla onlangs bij ons was had ze een nieuw plarn tasje bij zich een kleintje. Dat inspireerde mij weer om er ook zoeen te maken.

Gisteren liep ik langs een winkel die creativiteit verkoopt. Daar hing een soortgelijk tasje voor €9.90. Kassa

Nu toch nog maar twee tasjes gemaakt. Één voor de buren, die het materiaal hebben aangeleverd. Van de soepele zakjes van de groenteboer is het bloemetje gemaakt.
 
De laatste is wit met een blauw randje.
Some months ago I decided to start making a bag with the Zpagetti I bought. I looked for a pattern and found how to make bags out of plastic grocery bags. They call it Plarn. Here is how to make plarn.
I started the first plarn bag, but it was so big that I ran out of plastic bags.
In the meantime Marcel's little sister came visist us and she loved it. she made several bags since.
The last time she came here she had a small plarn bag. I copied that because it is more usefull.
In Singapore I made a plarn bag with the pink bags they have there. I used some pink bags to finish by big bag and a small one.
Last week I saw a simmilar bag in a store where they give creative courses. They asked € 9.90. Wow.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ouwe hyperbolen

Bea's magical rings

Tas van Zpagetti